Meer starterswoningen nodig

JonathanvdDool-ceesvdwal_links.jpg
Door J. van den Dool op 8 januari 2022 om 15:20

Meer starterswoningen nodig

Jonathan van Den Dool, kandidaat gemeenteraadslid namens de SGP-ChristenUnie, vindt het belangrijk dat de gemeente starters op de woningmarkt op het oog blijft houden.  Als nieuwe- en jonge kandidaat wil hij zich de komende jaren onder andere inzetten voor de bouw van meer starterswoningen.

Jonathan woont zelf in de wijk ‘De Volgerlanden’ en staat dit jaar voor het eerst op de lijst van de SGP-ChristenUnie. Hij kijkt er naar uit om nog meer betrokken te zijn bij de gemeentepolitiek in Hendrik-Ido-Ambacht. Er zijn veel thema’s die zijn interesse hebben, waaronder het economisch beleid en duurzaamheid. Daarnaast wil hij zich vooral inzetten voor de starters op de woningmarkt. “Het is heel belangrijk dat Hendrik-Ido-Ambacht een plek is waar jongeren kunnen blijven wonen, omdat ze hier zijn opgegroeid en in de regio werkzaam zijn. Zelf heb ik een aantal jaar geleden als starter ook een fijn en betaalbaar huis in de Volgerlanden kunnen kopen en zo een mooie start op de woningmarkt kunnen maken”, zo vertelt hij.

Woonbeleid

Hij wil graag dat de gemeente zich inspant om bij nieuwbouwprojecten meer starterswoningen te bouwen. Het kan ook helpen om juist woningen voor senioren te bouwen. “Omdat deze groep dan gaat verhuizen, komt er ruimte voor starters. Ook zou ik graag zien dat er een zelfbewoningsplicht komt, zodat starterswoningen geen belegging worden, en een voorrangsregeling voor Ambachters bij de bouw van starterswoningen.” De gemeenteraadsverkiezingen zijn 16 maart 2022 en Jonathan is kandidaat 10 op de SGP-ChristenUnie-lijst.

Labels: , ,